3. ELEVATOR-TALEN – UDVIDET UDGAVE – I
Hár du allerede fået din grundlæggende elevator-tale på plads nu ?
Hvis ikke … ? – Så, læs her omkring, hvorledes du får din grundlæggende elevator-tale på plads og træner denne :
Hvis ´Ja´ :
– Well, så er du nået ganske langt, og dermed at du måske også er klar til at kunne gøre din elevator-tale ´skarpere´ og præsentere den i en ´udvidet udgave´.
I den udvidede udgave af elevator-talen er præsentationen af dine ydelser tydeligere og skarpere, dvs. at dit budskab fremstår mere klart og præcist.
Dette kan du fex gøre ved at tilføje ordet ´allerhelst´ i H-modellen *), som flg. :
- HVAD – Hvad tilbyder jeg – allerhelst ?
- HVEM – Hvem tilbyder jeg – allerhelst – mine ydelser/produkter til ?
- HVOR – Hvor tilbyder jeg – allerhelst – mine ydelser/produkter – geografisk ?
- HVORLEDES – Hvorledes tilbyder jeg – allerhelst – mine ydelser/produkter ?
Samt, et par andre muligheder du også kan overveje :
- HVAD III – Hvad er jeg allerbedst til ?
Dvs, hvad er mine niche-kompetencer eller mine ´Unique Selling Points´ (USPs) ?
- HVEM II – Hvem vil jeg allerhelst gerne møde ?
Dvs, hvilken beslutningstager/beslutningstager-profil, helt konkret, vil jeg allerhelst kunne få en aftale med ?
Gør dét – prøv dét – fordi, det virker … !
– og, har du selv nogle erfaringer hermed, så hører jeg gerne herom –
Læs mere om ´Elevator-talen´:
- 1. ´Elevator-talen´ – 1 – Brug den – Igen … – Få bruger den – og færre mestrer den … – Klik – Her …
- 2. ´Elevator-talen´ – 2 – Hvorfor hedder det ´Elevator-talen´ … ? – Og, hvordan træner jeg ? – Klik – Her …
- 4. ´Elevator-talen´ – 4 – Udvidet udgave – II – ´60-Sekunders Elevator-talen´ – Klik – Her …
- 5. ´Elevator-talen´ – 5 – Varianter af elevator-talen – Klik – Her …
Note :
- Artiklen er også offentliggjort som artikel på Linkedin :
- Linkedin-artikel – 3. ELEVATOR-TALEN – UDVIDET UDGAVE
#elevatortale #præsentation #networking #markedsføring #marketing #PersonligBranding #business #erhverv #DannSommer #BrainFoodnSoulFood
Artiklen er oprindeligt publiceret af Dann Sommer på Mikronet.dk i jan2008 :
*) Læs mere om´H-Modellen´ :
Sådan træffer du gode valg som virksomhedsejer – Fra ´Ide´ til ´Produkt´ – Start med “H-Modellen”