4. ELEVATOR-TALEN – UDVIDET UDGAVE – II
-
´60-Sekunders Elevator-talen´
Hár du allerede fået din grundlæggende elevator-tale på plads nu ?
– Og, måske endda også en første, udvidet udgave af din elevator-tale ?
Hvis ikke … ? – Så, læs her omkring, hvorledes du får din grundlæggende elevator-tale på plads og træner denne :
Eller, læs her omkring, hvorledes du får en udvidet udgave af din elevator-tale på plads og træner denne :
Hvis ´Ja´ :
– Well, så er du nået ganske langt, og dermed at du så måske også er klar til at kunne gøre din elevator-tale endnu skarpere. Dvs. således du kan blive tydeligere og præsentere din virksomhed vha. elevator-talen i en skarpere og mere ´udvidet udgave´ – nemlig :
- ´60-sekunders elevator-talen´
I denne udvidede udgave – II – af elevator-talen, bliver præsentationen af dine ydelser betydeligt tydeligere og skarpere. Dvs. at dit budskab dermed også fremstår betydeligt mere klart og præcist.

´60-Sekunders Elevator-talen er rimeligt omfattende. Hvilket betyder, at du også kan vælge og plukke i indholdet fra den i fht., hvad du mener er mest relevant i fht. den givne situation.
Dvs. netop at kunne tilpasse ´60-Sekunders Elevevator-talen´ i fht. det aktuelle formål, den aktuelle tidsramme og i hvilken sammenhæng, du præsenterer din virksomhed.
Feks. om det er til anvendelse i fbm :
- En ultrakort præsentations-runde i fbm. et netværksmøde
- En uddybende præsentation i fbm. et ´kaffe-møde´
- En indledende præsentation til en mulig investor mhp. at rejse kapital
Den udvidede elevator-tale – ´60-Sekunders Elevator-talen´ rummer flg. indhold.
- Min virksomhed, < … virksomhedens navn … >, tilbyder < … en veldefineret ydelse … > og hjælper < … en veldefineret målgruppe … > < … med at løse et problem … > vha. < … vores ´hemmelige ingrediens´ … > .
- Vi konkurrerer indenfor < … brancheområde … >, som er et marked, der sidste havde en værdi på < … markedsværdi … >.
- Vi minder om < … konkurrent 1 … > og < … konkurrent 2 … >, men vi < … hvordan vi på klar og tydelig vis differentierer os … >.
- Lige nu har vi < … aktuel status for produkt, team eller virksomhed … >.
- Vi søger/har brug for < … hvad vi søger/hvad vi har brug for … > til at hjælpe os med < … hvad du vil gøre med det, du søger eller har brug for ? … >.
Brug dén – prøv dén – fordi, den virker … !
– og, har du selv nogle erfaringer hermed, så hører jeg gerne herom –
Læs mere om ´Elevator-talen´:
- 1. ´Elevator-talen´ – 1 – Brug den – Igen … – Få bruger den – og færre mestrer den … – Klik – Her …
- 2. ´Elevator-talen´ – 2 – Hvorfor hedder det ´Elevator-talen´ … ? – Og, hvordan træner jeg ? – Klik – Her …
- 3. ´Elevator-talen´ – 3 – Udvidet udgave – I – Klik – Her …
- 5. ´Elevator-talen´ – 5 – Varianter af elevator-talen – Klik – Her …
Note :
- Artiklen er også offentliggjort som artikel på Linkedin ** under udarbejdelse ** :
- Linkedin-artikel – 4. ELEVATOR-TALEN – UDVIDET UDGAVE – II – ´60-Sekunders Elevatortalen’