Forløb :
´Fra Idé til Produkt-pakke´
– ´Fra Idé til Produkt-pakke´ er et intensivt, effektivt, professionelt kursus- og sparringsforløb.
´Fra Idé til Produkt-pakke – Basis´ er for dig, der ønsker et kort, koncentreret forløb, hvor du lærer at anvende grundlæggende produktbeskrivelses-værktøjer, og samtidig også har øje på din virksomheds omkostninger.
I dette forløb er der særligt fokus på, at du lærer at anvende et udvalg af praktisk anvendelige produktbeskrivelses-modeller og -værktøjer på en sådan måde, således du selv kan fortsætte arbejdet med at definere og beskrive din virksomheds ydelser og produkter.
” Everyone is not your customer ” — Seth Godin
Koncepter for virksomhedens produkter udarbejdes og beskrives på grundlag af en simpel analyse af virksomhedens kunder og målgruppe.
Dette forløb er ligeledes for dig, der ønsker at erhverve dig en forståelse af, hvordan du anvender de udvalgte modeller og værktøjer, således du selv kan fortsætte og færdiggøre arbejdet med at definere og beskrive virksomhedens ydelser og produkter.
Hvad får jeg ? :
Anvendelsen af færdige ´koncepter´ og ´produkt-pakker´ gør det nemmere for din kunder at forstå, hvad din virksomhed sælger og tilbyder. En ´produkt-pakke´ udgør en beskrivelse af et produkt/en ydelse, med et konkret, afgrænset og veldefineret indhold og omfang, og med en fastsat pris for ´produkt-pakken´.
Fordelen ved at præsentere din virksomheds produkter og ydelser via ´produkt-pakker´ er, at dine kunder hurtigere og nemmere kan nå frem til at tage en beslutning omkring at indgå et køb – af netop dín virksomheds produkter og ydelser.
I løbet af dette rådgivnings- og sparrings-forløb får du :
- Færdige, veldefinerede koncepter og ´produkt-pakker´ for din virksomheds ydelser og produkter
- Salgs-tekster ´der sælger´ for virksomhedens ydelser og produkter
- Oplæg til indhold for produkt-tekster
- Salgs-tekster der både kan anvendes til print og web, dvs. til :
– Hjemmesider
– Webshops
– Tilbuds- og udbudsmateriale
– Messer og udstillinger
– Brochurer
– Produktdemonstrationer
– Salgsbreve & nyhedsbreve
Og, som en del af det samlede proces-forløb får du endvidere også :
- Beskrivelse af målsætning for virksomheden og dennes ydelser
- Afgrænsning, definition og beskrivelse af virksomhedens vigtigste målgrupper
- Afgrænsning, definition og beskrivelse af virksomhedens vigtigste produkter/ services
- Afdækning og beskrivelse af virksomhedens vigtigste udfordringer
Beskrivelse :
I sparrings- og rådgivnings-forløbet ´Fra Idé til Produkt-pakke – Basis´, dvs. fra den spirende idé er undfanget, indtil de færdige koncepter og beskrivelser er blevet udarbejdet, anvendes bl.a. flg. modeller og værktøjer :
- ´SMART´-modellen
- ´H-modellen´
- ´EFU-modellen´
- ´Indvendings-kataloget´
- ´The Freemium Model´
- Konkurrent- og kollega-analyse (Global)
- ´The Social Demographics Ladder´
Mulige tilkøb – modeller og værktøjer :
- ´The Business Canvas Model´
- Versionering af samme koncept til forskellige målgrupper
- ´Unique Selling Propositions´ (USPs)
- ´Personas´ (´Buyer Personas Profiling´)
- Valg af prismodeller og prissætning
- Udnyttelse af mer-salg på grundlag af din virksomheds kerne-ydelser :
- – ´Up-selling´, ´Down-selling´ & ´Cross-selling´
Mulige tilkøb – andet :
- Beskrivelser for ekstra produkter/services
- Beskrivelser for ekstra målgrupper
- Beskrivelser for ekstra ´produkt-pakker´
- Beskrivelser for ekstra lande & sprog.
- Supplerende tid for personlige møder med rådgivning og sparring
Forudsætninger :
´Fra Idé til koncept´ sparrings- og rådgivnings-forløbet er specielt målrettet til dig, der er :
- Virksomhedsejer
- Iværksætter
- Produktansvarlig
- Indehaver af en webshop
- Webredaktør
- Tekstforfatter
- Salgs- eller marketing-ansvarlig
´Fra Idé til Produkt-pakke – Basis´ er et personligt, intensivt og effektivt rådgivnings- og sparrings-forløb, der omfatter flg. :
- Indledende målafklaring i fht. virksomhedens forretningsmodel, 2x 15 min. pr. e-mail
- Personligt møde, 1½ t. med introduktion og grundlæggende rådgivning
- Personlige møder, 2x 1½ t. – med målrettet, intensiv, personlig rådgivning og sparring vedr. konceptualisering af idéer til virksomhedens produkt-portefølje.
- Ialt 2x ´hjemme-opgaver´ imellem de personlige møder.
- Ialt 4.5 t. ´face-time´
- Udvælgelse af relevante web-artikler *) til gennemlæsning imellem møderne.
- Opfølgning m. spørgsmål & svar imellem møderne, 2×15 min. pr. tlf./mail/skype
- Afsluttende opfølgning m. spørgsmål & svar – 3×15 min. pr. tlf./mail/Skype
- Ialt 2.25 t. timer support
*) de udvalgte web-artikler vil primært være på engelsk.
Forudsætninger :
- Op til 2 målgrupper
- Op til 2 produkter/ydelser
- Op til 2 ´produkt-pakker´
Omfang af målgrupper og tekster :
- 1 land (Danmark)
- 1 sprog (Dansk)
Forløbet ´Fra Idé til Produkt-pakke´ kan gennemføres på flg. sprog :
- Dansk eller engelsk.
Supplerende bemærkninger :
- Rådgivnings- og sparrings-forløbet vil typisk blive gennemført over en periode på 1-3 mdr.
- Personlige møder afholdes efter kundens valg via Skype, hos kunden, hos HyperSynectics, eller på mødested iflg. fælles aftale.
- Gennemførelse af forløbet forudsætter kundens egen aktive deltagelse og medvirken omkring udarbejdelse af koncepter, tekster og produktblade.
´Fra Idé til Produkt-pakke – Basis´ – Pris :
– Fra 3.600,- kr., excl. moms
Supplerende bemærkninger :
- Prisen for ´Fra Idé til Produkt-pakke – Basis´ er angivet som en ´fra-pris´, fordi det konkrete indhold af rådgivnings- og sparrings-forløbet sammensættes med udgangspunkt i dig og din virksomheds aktuelle behov, mål, formål og ønsker.
- Evt. ekstra deltagere i sparrings-forløbet á 1.600,- kr. pr. delt. excl. moms
- 1/3 af beløbet betales ved start på rådgivnings- og sparrings-forløbet.
- Det resterende beløb forfalder ved afslutning på sparrings-forløbet. Dog senest efter 8 uger.
- Evt. tillæg for transport : Iflg. statens km-takst + evt. bro-billet.
Priser er gældende pr. 1/7-2021.